GDDKiA ogłosiła ważny przetarg ws. trasy ekspresowej S19 Jawornik-Lutcza. Chodzi o pełnienie doradztwa naukowo-technicznego ws. realizacji tunelu i zabezpieczenia osuwisk.
Niedawno GDDKiA podpisała umowę na budowę odcinka drogi ekspresowej S19 Jawornik-Lutcza. Zadanie za kwotę 1 mld 909 mln zł zrealizuje konsorcjum Gulermak i Budimex. Tym samym wykonawcy przejęli ostatni odcinek szlaku Via Carpatia na Podkarpaciu.
W ramach kontraktu powstanie odcinek drogi ekspresowej o długości 5,2 km z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu i pasem awaryjnym w każdym kierunku. W ciągu trasy powstaną m.in. estakada o długości 780 m wykonana na filarach wysokich na 36 m. Kolejnym istotnym obiektem na trasie będzie dwunawowy tunel pod górą Kamieniec o długości blisko 3 km. Będzie to najdłuższy z trzech tuneli, jakie powstaną w województwie podkarpackim w ciągu S19.
Odcinek Jawornik-Lutcza będzie budowany w terenie o skomplikowanej budowie geologicznej charakterystycznej dla fliszu karpackiego. Badania podłoża pokazały bardzo zmienne warunki geologiczne. Teren inwestycji charakteryzuje się również różnorodnym ukształtowaniem terenu – występującymi naprzemiennie wzniesieniami i dolinami. Jest to także teren podatny na występowanie osuwisk.
Kto doradzi?
GDDKiA szuka zatem firmy, która zajmie się doradztwo naukowo-technicznym ws. realizacji tunelu i zabezpieczenia osuwisk. Umowa obejmie m.in.„weryfikację opracowanych przez wykonawcę robót rozwiązań projektowych w zakresie projektu budowlanego pod względem ich zasadności i dopuszczalności z uwzględnieniem prawnych i kontraktowych wymogów formalnych oraz najlepszej obecnie dostępnej wiedzy technicznej”.
Kontrakt ma też przewidywać weryfikację założeń do „obliczeń wykonanych przez wykonawcę robót w zakresie projektów zabezpieczenia osuwisk i terenów predysponowanych osuwiskowo na etapie projektu budowlanego, wraz z weryfikacją projektu monitoringu osuwisk i terenów predysponowanych osuwiskowo”.
Umowa ma obowiązywać przez 6 lat. Na razie urzędnicy czekają na oferty zainteresowanych firm, które mogą się zgłaszać do 2 stycznia 2025 roku. Termin związania ofertą wynosi 90 dni.
Przy wyborze zwycięzcy GDDKiA weźmie ‘pod uwagę przede wszystkim cenę (waga 60 %), ale też doświadczenie głównego eksperta nadzoru naukowego ds. tunelu (20 %), doświadczenie eksperta naukowego ds. konstrukcji i technologii budowy tunelu wykonywanego metodą górniczą bądź tarczą TBM (10 %) oraz doświadczenie eksperta naukowego ds. wentylacji (10 %).
Przypomnijmy, że w ramach „właściwego kontraktu” powstanie też Miejsce Obsługi Podróżnych Jawornik w kierunku Barwinka. Wykonane zostaną urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, system zarządzania ruchem oraz urządzenia ochrony środowiska. Powstaną dodatkowe jezdnie do obsługi terenu przyległego, przebudowane zostaną także drogi kolidujące z inwestycją.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.